loading...

بهترین مرجع مسجد قبا مشهد

بازدید : 15
شنبه 5 فروردين 1402 زمان : 20:45

پرستش و عبادت، غرض مسجد میباشد، همانگونه که قرآن می‌فرماید: « وان المساجد الله فلا تدعوا مع الله احدا» (مساجد از آن خداست پس بایستی احدی جز او‌را نپرستید). یک کدام از نکات اصلی و مهمی که در تحقق کارکردهای متفاوت مسجد بایستی مد حیث قرار بخشید، دقت به عبادت محوری در اپلیکیشن های مسجد میباشد، چه بسا بتوان عبادت محوری را جزء اصول شماره تلفن مسجد قبا مشهد رئیس در مسجد خواسته کرد. مسجد همان گونه که از اسم آن هویداست مکانی برای سجده عبادت میباشد لذا در اجرای اپلیکیشن های گوناگون در مسجد بایستی به نحوی شغل کرد که نقش عبادی مسجد خصوصا برگزاری نماز جماعت تحت عنوان مهم ترین کارکرد مسجد کمرنگ نشود.نچه که در سوال آمده ناظر به روایتی میباشد که می گوید در محل بنای هر مسجد، قطراتی از خون پیامبران الهی و یا این که جانشینان آنها ریخته گردیده و از این جهت دارنده قداست خاصی میباشد؛ لذا نماز در تک تک آن ها نفیس هست:

یکى از اصحاب ابن ابى عمیر به امام راست گو‌(ع) اظهار کرد: اینجانب خوش ندارم که در مسجدهاى غیر شیعه‌ها نماز بخوانم. امام فرمود: نگران نمازخواندن درین مساجد نباش؛ چون هیچ مسجدى وجود ندارد، مگر آن‌که شهیدشدن‌گاه و یا این که مزار یک نبی و یا این که یکى از جانشینان وی میباشد، و یا این که این‌که در آن‌جا قطره‌‌اى از خون آن‌ها بر زمین ریخته شد‌ه‌است؛ از این‌رو آفریدگار دوست دارااست که در آن‌جا بیان وی گفته خواهد شد. پس نمازهاى واجب و مستحبى خویش را در آن‌جا اقامه کن.[1]

اگرچه این مورد روی هم رفته پذیرفته شد‌ه‌است که هر مسجد -صرف لحاظ از آن‌که به وسیله رهروان اهل‌بیت(ع) تشکیل شده و مسجد قبا مشهد یا این که به وسیله دیگر فرق اسلامی سازه خواهد شد - از حیث شیعه ها دارنده تقدس و احترام میباشد، مگر آن‌که به پایگاه و پایگاهی علیه آیین تبدیل خواهد شد.

ولی در هر هم اکنون، مدرک و محتوای حدیث خاطر گردیده می بایست گزینه محاسبه بیشتری قرار گیرد.

مجلسی در محاسبه این حدیث، با آن‌که آن‌را به جهت مرفوع بودن، روایتی ضعیف نظارت کرده؛[2] البته بیان کننده به جهت آدرس مسجد قبا مشهد آن‌که از مراسیل ابن ابی عمیر میباشد، آن مقدار از سندی که برای قصه مذکور را سندی درست اعلام می‌نماید.[3]

همینطور وی میگوید می بایست این ماجرا را مختص جای ‌هایی دانست که فرستاده یا این که جانشین نبی در آن جای به شهیدشدن رسیده میباشد؛ خیر در مجموع جای ‌ها؛ به این دلیل‌که درین فرض تعداد مساجد از تعداد پیامبران و اوصیای آن‌ها بیشتر میباشد.[4]

ولی بعضی داستان را این‌سیرتکامل تعبیر و تفسیر کرده‌اند که نهاد مسجد در پرتو ارشادوراهنمایی‌ها و ارشادهای آن‌ها و تأثیر تبلیغ رزرو مسجد قبا مشهد آنها و برکت شهید شدن آن‌ها میباشد؛ خیر خون ظاهری آن‌ها.[5]

خلل دیگری که محتوای این داستان دارااست، آن میباشد که تایید مطلق این قضیه که نماز در هر مسجدی جایز میباشد، با کردار فرستاده(ص) در نماز نخواندن در مسجد ضرار و امر به تخریب آن منافات دارااست.

پرستش و عبادت، غرض مسجد میباشد، همانگونه که قرآن می‌فرماید: « وان المساجد الله فلا تدعوا مع الله احدا» (مساجد از آن خداست پس بایستی احدی جز او‌را نپرستید). یک کدام از نکات اصلی و مهمی که در تحقق کارکردهای متفاوت مسجد بایستی مد حیث قرار بخشید، دقت به عبادت محوری در اپلیکیشن های مسجد میباشد، چه بسا بتوان عبادت محوری را جزء اصول شماره تلفن مسجد قبا مشهد رئیس در مسجد خواسته کرد. مسجد همان گونه که از اسم آن هویداست مکانی برای سجده عبادت میباشد لذا در اجرای اپلیکیشن های گوناگون در مسجد بایستی به نحوی شغل کرد که نقش عبادی مسجد خصوصا برگزاری نماز جماعت تحت عنوان مهم ترین کارکرد مسجد کمرنگ نشود.نچه که در سوال آمده ناظر به روایتی میباشد که می گوید در محل بنای هر مسجد، قطراتی از خون پیامبران الهی و یا این که جانشینان آنها ریخته گردیده و از این جهت دارنده قداست خاصی میباشد؛ لذا نماز در تک تک آن ها نفیس هست:

یکى از اصحاب ابن ابى عمیر به امام راست گو‌(ع) اظهار کرد: اینجانب خوش ندارم که در مسجدهاى غیر شیعه‌ها نماز بخوانم. امام فرمود: نگران نمازخواندن درین مساجد نباش؛ چون هیچ مسجدى وجود ندارد، مگر آن‌که شهیدشدن‌گاه و یا این که مزار یک نبی و یا این که یکى از جانشینان وی میباشد، و یا این که این‌که در آن‌جا قطره‌‌اى از خون آن‌ها بر زمین ریخته شد‌ه‌است؛ از این‌رو آفریدگار دوست دارااست که در آن‌جا بیان وی گفته خواهد شد. پس نمازهاى واجب و مستحبى خویش را در آن‌جا اقامه کن.[1]

اگرچه این مورد روی هم رفته پذیرفته شد‌ه‌است که هر مسجد -صرف لحاظ از آن‌که به وسیله رهروان اهل‌بیت(ع) تشکیل شده و مسجد قبا مشهد یا این که به وسیله دیگر فرق اسلامی سازه خواهد شد - از حیث شیعه ها دارنده تقدس و احترام میباشد، مگر آن‌که به پایگاه و پایگاهی علیه آیین تبدیل خواهد شد.

ولی در هر هم اکنون، مدرک و محتوای حدیث خاطر گردیده می بایست گزینه محاسبه بیشتری قرار گیرد.

مجلسی در محاسبه این حدیث، با آن‌که آن‌را به جهت مرفوع بودن، روایتی ضعیف نظارت کرده؛[2] البته بیان کننده به جهت آدرس مسجد قبا مشهد آن‌که از مراسیل ابن ابی عمیر میباشد، آن مقدار از سندی که برای قصه مذکور را سندی درست اعلام می‌نماید.[3]

همینطور وی میگوید می بایست این ماجرا را مختص جای ‌هایی دانست که فرستاده یا این که جانشین نبی در آن جای به شهیدشدن رسیده میباشد؛ خیر در مجموع جای ‌ها؛ به این دلیل‌که درین فرض تعداد مساجد از تعداد پیامبران و اوصیای آن‌ها بیشتر میباشد.[4]

ولی بعضی داستان را این‌سیرتکامل تعبیر و تفسیر کرده‌اند که نهاد مسجد در پرتو ارشادوراهنمایی‌ها و ارشادهای آن‌ها و تأثیر تبلیغ رزرو مسجد قبا مشهد آنها و برکت شهید شدن آن‌ها میباشد؛ خیر خون ظاهری آن‌ها.[5]

خلل دیگری که محتوای این داستان دارااست، آن میباشد که تایید مطلق این قضیه که نماز در هر مسجدی جایز میباشد، با کردار فرستاده(ص) در نماز نخواندن در مسجد ضرار و امر به تخریب آن منافات دارااست.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 172
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 92
  • بازدید ماه : 227
  • بازدید سال : 2696
  • بازدید کلی : 3755
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی