مراقبت خویشتن به شکاف معاصی و عدم تسلیم در قبال شهوات سرکش، محافظت خانواده به آموختن و تربیت و دستور به دارای شهرت و نهی از منکر و مهیا ساختن محیطی تمیز و خالی از هرگونه آلودگی، در فضای منزل و خانواده از وظایف پدر و مادر میباشد. این طرحی میباشد که می بایست از اولیه سنگ بنای خانواده، یعنی از مقدمات تزویج، و آنگاه اولیه لحظه به دنیا آمدن فرزند شروع خواهد شد، و در تک تک فرآیند با طراحی برنامه درست و با غایت اعتنا تعقیب خواهد شد. به تعبیر و تفسیر دیگر حق زن و فرزند فقط با تأمین هزینه معاش و مسکن مسجد قبا مشهد و تغذیه آنها نتایج نمیشود، اصلی خیس از آن تغذیه روح و جان آنان و به عمل به دست آوردن اصول یاد دادن و تربیت درست میباشد.
معبود متعال در قرآن کریم ومهربان می فرماید که برخی از عموم به فرزند تفاخر می ورزند (کهف، نشانهها ۳۴ تا ۳۹) و فرزند بیشتر را مایه تفاخر و بزرگی خویش بر می شمارند و بدان بر سایرافراد تکبر می ورزند و عرض اندام مینمایند (مریم، آیه۷۷؛ و نیز سبا، آیهها ۳۴ و ۳۵) همین تفاخر و تکاثرطلبی، آنها را از خویش و آفریدگار غیر وابسته مینماید و موجبات کفر، بی دینی و انکار قیامت و معاد وی را مهیا میاورد. (کهف، آیهها ۳۴ و ۳۶ و ۳۷ و ۴۲)
ولی بعضا از فرزندان به روش دیگر مایه گمراهی انسان میگردند و در دام خسران و ضرر و زیان رزرو مسجد قبا مشهد ابدی میافتند. (نوح، آیه ۲۱) از این اشخاص میقدرت به کودکی اشاره نمود که حضرت خضر(ع) او را میکشد زیرا مورد شرک و گمراهی پدر و مادر خویش را آماده میاورد. از امیرمؤمنان علی(ع) این معنی درباره عبدالله بن زبیر آمده میباشد که موجبات گمراهی پدرش زبیر را مهیا آورد و اورا به نزاع با علی(ع) وادار کرد.
تربیت فرزند از منظر قرآن,آداب فرزند پروری,تربیت اسلامی فرزند
شناساندن واقعیت آدم به فرزند
بی گمان شایسته ترین طریق تربیت شماره تلفن مسجد قبا مشهد که مبنی بر آشنایی واقعیت بشر و کلیه نیازهای روحی و دیوانه اوست، منش وحی میباشد و قرآن مهربان دین خویش را شایسته ترین دین تربیت برای مجموع آدم معرفی نموده است. در آیه 9 سوره اسرا دراین ارتباط آمده میباشد :«إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا؛ مطلقا این قرآن به [آیینی] که خویش پایدارتر آدرس مسجد قبا مشهد میباشد روش میکند و به آن مؤمنانی که شغل های لایق می نمایند مژده می دهد که پاداشی بلندمرتبه برایشان خواهد بود».
سرمشق پذیری خردسالان
بشر ذاتاً الگوطلب و الگوپذیر میباشد. به همین جهت یک کدام از شایسته ترین و کوتاه ترین طریق های تربیت برای مثال و تربیت عملی هرچه کمال و جاذبه مثال ارائه گردیده بیشتر باشد. این طریق کارآیی بیشتری خواهد داشت. نوباوه در تعدادی سال در آغاز معاش خویش، تمامی کارهایش را از الگوهای پیرامون خویش که در جايگاه اولیه «والدین» وی می باشند، الگوبرداری می نماید و با تبعیت از آنها پرورش کرده و ساختار تربیتی اش سامان مییابد.
مراقبت خویشتن به شکاف معاصی و عدم تسلیم در قبال شهوات سرکش، محافظت خانواده به آموختن و تربیت و دستور به دارای شهرت و نهی از منکر و مهیا ساختن محیطی تمیز و خالی از هرگونه آلودگی، در فضای منزل و خانواده از وظایف پدر و مادر میباشد. این طرحی میباشد که می بایست از اولیه سنگ بنای خانواده، یعنی از مقدمات تزویج، و آنگاه اولیه لحظه به دنیا آمدن فرزند شروع خواهد شد، و در تک تک فرآیند با طراحی برنامه درست و با غایت اعتنا تعقیب خواهد شد. به تعبیر و تفسیر دیگر حق زن و فرزند فقط با تأمین هزینه معاش و مسکن مسجد قبا مشهد و تغذیه آنها نتایج نمیشود، اصلی خیس از آن تغذیه روح و جان آنان و به عمل به دست آوردن اصول یاد دادن و تربیت درست میباشد.
معبود متعال در قرآن کریم ومهربان می فرماید که برخی از عموم به فرزند تفاخر می ورزند (کهف، نشانهها ۳۴ تا ۳۹) و فرزند بیشتر را مایه تفاخر و بزرگی خویش بر می شمارند و بدان بر سایرافراد تکبر می ورزند و عرض اندام مینمایند (مریم، آیه۷۷؛ و نیز سبا، آیهها ۳۴ و ۳۵) همین تفاخر و تکاثرطلبی، آنها را از خویش و آفریدگار غیر وابسته مینماید و موجبات کفر، بی دینی و انکار قیامت و معاد وی را مهیا میاورد. (کهف، آیهها ۳۴ و ۳۶ و ۳۷ و ۴۲)
ولی بعضا از فرزندان به روش دیگر مایه گمراهی انسان میگردند و در دام خسران و ضرر و زیان رزرو مسجد قبا مشهد ابدی میافتند. (نوح، آیه ۲۱) از این اشخاص میقدرت به کودکی اشاره نمود که حضرت خضر(ع) او را میکشد زیرا مورد شرک و گمراهی پدر و مادر خویش را آماده میاورد. از امیرمؤمنان علی(ع) این معنی درباره عبدالله بن زبیر آمده میباشد که موجبات گمراهی پدرش زبیر را مهیا آورد و اورا به نزاع با علی(ع) وادار کرد.
تربیت فرزند از منظر قرآن,آداب فرزند پروری,تربیت اسلامی فرزند
شناساندن واقعیت آدم به فرزند
بی گمان شایسته ترین طریق تربیت شماره تلفن مسجد قبا مشهد که مبنی بر آشنایی واقعیت بشر و کلیه نیازهای روحی و دیوانه اوست، منش وحی میباشد و قرآن مهربان دین خویش را شایسته ترین دین تربیت برای مجموع آدم معرفی نموده است. در آیه 9 سوره اسرا دراین ارتباط آمده میباشد :«إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا؛ مطلقا این قرآن به [آیینی] که خویش پایدارتر آدرس مسجد قبا مشهد میباشد روش میکند و به آن مؤمنانی که شغل های لایق می نمایند مژده می دهد که پاداشی بلندمرتبه برایشان خواهد بود».
سرمشق پذیری خردسالان
بشر ذاتاً الگوطلب و الگوپذیر میباشد. به همین جهت یک کدام از شایسته ترین و کوتاه ترین طریق های تربیت برای مثال و تربیت عملی هرچه کمال و جاذبه مثال ارائه گردیده بیشتر باشد. این طریق کارآیی بیشتری خواهد داشت. نوباوه در تعدادی سال در آغاز معاش خویش، تمامی کارهایش را از الگوهای پیرامون خویش که در جايگاه اولیه «والدین» وی می باشند، الگوبرداری می نماید و با تبعیت از آنها پرورش کرده و ساختار تربیتی اش سامان مییابد.